İçerik Pazarlaması nedir?
İçerik pazarlaması SEO arama motoru optimizasyonunun en önemli bölümüdür. İngilizce Content Marketing olarak adlandırılan içerik pazarlaması, hedef kitleye özel içerikler oluşturulması ve kitleden beklenilen dönüşümün sağlanmasını amaçlayan bir pazarlama stratejisidir.
İçerik pazarlaması ne işe yarar?
İçerik pazarlaması hedef kitleniz ile markanız arasında bir köprü kurmanızı ve organik trafiğinizi artırmanızı sağlar. İçerik pazarlaması sitede geçirilen süre, ziyaretçi başına sayfa görüntüleme sayısı ve arama motoru görünürlüğünün yanı sıra tıklama oranını da (Click-through rate/CTR) artırır.
İçerik pazarlaması nasıl yapılır?
İçerik pazarlamasına başlarken öncelikle tüm içerikler için durum analizi yapıyoruz. İçerik analizini sitede yayınlanmış olan tüm içeriklerin detaylı analiz edilmesi ve kritik sorunların tespit edilmesi şeklinde tanımlayabiliriz.
İçerik analizinde elde edilen veriler içerik pazarlaması stratejisi oluştururken çıkış noktamız olacaktır. Sonrasında ise dönüşümleri gerçekleştirmek üzere hedef kitle tespiti yapıyoruz. Hedeflerin tanımlanması ve rakip analizi sonucunda ise içerik pazarlaması stratejisini oluşturuyoruz. İçerik stratejisi oluşturulduktan sonra içerik ekibi süreci yönetiyoruz.
İçerik Pazarlaması ile ilgili sıkça sorulan sorular
Evet, kurumunuza özel içerik pazarlaması eğitimi veriyoruz.
İçerik pazarlaması danışmanlığı kapsamında içerik ekibinin nasıl daha yaratıcı içerikler oluşturabileceğini, içeriklerini Google uyumlu hale getirmek için neler yapabileceklerini ve hangi araçlardan yararlanabilecekleri konusunda hizmet veriyoruz.
İçerik pazarlaması SEO’nun önemli bir kırılımıdır, ancak SEO değildir. SEO stratejisi oluştururken genellikle içerik pazarlamasını da stratejiye dahil ederiz. Böylece SEO planının başarım oranını artırmak için seo uyumlu içerikler oluşturulmasını sağlarız.
İçerik pazarlaması eğitim, takip ve optimizasyon çalışmaları gerektirdiğinden proje büyüklüğüne göre ayrılacak zaman belirlenmekte ve Adam/Saat şeklinde ücretlendirilmektedir.